sábado, 15 de octubre de 2022
JEAN NOUVEL (1945): MUSEO NACIONAL DE QATAR (DOHA, 2011-2023)
miércoles, 12 de octubre de 2022
Ritual fundacional en Mesopotamia
martes, 11 de octubre de 2022
PEJMAN ALIPOUR (1975): WHERE THE WINDS DIE (ALLÍ DÓNDE LOS VIENTOS MUEREN, 2021)
MARIE DOCHER (1963): ANIMA (2012-2013)
lunes, 10 de octubre de 2022
CAROLINE SHAW (1982): PLAN AND ELEVATION (2015)
—————
[program note written February 2016]:
I have always loved drawing the architecture around me when traveling, and some of my favorite lessons in musical composition have occurred by chance in my drawing practice over the years. While writing a string quartet to commemorate the 75th anniversary of Dumbarton Oaks, I returned to these essential ideas of space and proportion — to the challenges of trying to represent them on paper. The title, Plan & Elevation, refers to two standard ways of representing architecture — essentially an orthographic, or “bird’s eye,” perspective (“plan”), and a side view which features more ornamental detail (“elevation”). This binary is also a gentle metaphor for one’s path in any endeavor — often the actual journey and results are quite different (and perhaps more elevated) than the original plan. "
(Caroline Shaw)
Babia
Babia existe; se trata del nombre de un pueblo de la provincia española de León.
Pero Babia es también, desde al menos el siglo XVI, un lugar imaginario y sin duda subyugante que atrapa la mente de quienes desde entonces andan despistados, perdidos, sin saber qué hacer no qué decir. Quienes están en Babia a menudo son objeto de burla.
He aquí un cartel del ayuntamiento de Barcelona para promocionar, hoy, la lectura. Cuelga de las farolas. La composición recuerda la característica ordenación de imágenes de Andy Warhol. Comprende tres fotografías de mujeres (blancas) leyendo, entusiasmadas, y de un varón negro, sin libro, y se diría que en Babia.
¿Cuál debe ser la intención de los anunciantes con este cartel?
¿”Inclusivo”?